سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]
اخبار

جذب مردم، خصوصاً جوانان به امام زمان و زنده کردن عشق حضرت در دل آن ها که در اقتدا و پیروزی از او بسیار مؤثر است راه هایی دارد:

آن هایی را که می خواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولیّ خدا شود از عقاید باطل پاک کنیم، و نیزنفس آن ها را از صفات رذیله بزداییم، زیرا دل که می خواهد تا قابلیّت و ظرفیِت عشق و محبّت به ولیّ الله الاعظم را داشته باشد.

 

لذا بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی گفته اند که سالک در مرحله ی اول باید تخلیه ی نفس کند و سپس خود را به محاسن اخلاقی متخلّق سازد.

سعی کنیم تا حدّ امکان و آن قدری که از عهده ی ما بر می آید و طرف مقابل ظرفیِّت و کشش دارد مقامات و کمالات و فضایل آقا امام زمان را برای او بازگو کنیم، برای او بگوییم که حضرت چه جایگاهی در عالم و جود دارد. چگونه از حالات مردم به اذن خدا مطّلع است. چگونه مظهر رحمانیّت خداوند است. چگونه به فکر شیعیان خود می باشد.

 

انسان ذاتاً و فطرتاً کمال دوست است و گرایش ذاتی به کمال و انسان کامل دارد. از طرفی اگر در انسان این عشق نسبت به کسی پیدا شد مطیع او می گردد، و از آن جهت که امام زمان مردم را به خدا دعوت می کند، لذا با ایجاد عشق و محبّت آن حضرت در قلوب مردم در حقیقت مردم به سوی خدا رهنمون می شوند.
می توان گفت که دعوت مردم به امام زمان و ایجاد عشق آن حضرت در قلوب آن ها در حقیقت دعوت به سوی خدا و ایجاد عشق به خدا در قلوب مردم است.

 

 


<;/div>
نویسنده » امین غلامی . ساعت 12:29 صبح روز یکشنبه 87 مرداد 6

انتظار در درجه نخست ویژه حیات زندگی است. ماهیت زندگی انسان با انتظار امید به آینده عجین شده است به گونه ای که بدون انتظار، زنگی مفهومی ندارد و شور و نشاط لازم برای تداوم آن در کار نیست. حیاط حاضر و کنونی ظرف پویایی تلاش و حرکت به سوی فردا و فردا هاست، و این چنین پویایی و حرکتی بدون عنصر « انتظار » ممکن نیست زیرا احتمال معقول بقا و پایداری و امید به تداوم حیاط است که به زندگی کنونی معنا و مفهوم می بخشد، و پویایی و نیروی لازم برای ادامه آن را تأمین می کنند. از این رو که ماهیت زندگی با انتظار پیوستگی ناگسستنی دارد. و لذا در روایات اسلامی می بینیم که انتظار فرج از افضل اعمال امت شمرده شده است. یعنی ویژگی انتظار در عمل در راه رسیدن به حیات است،شاید یکی از علل این گونه آموزش ها این بوده است که پیروان امام مهدی بکوشند تا خود را به امامشان نزدیک کنند و مانند او بیندیشند و امت با امام در انتظار بسر برند، زیرا امام نیز در انتظار ظهور خود به سر می برد. در حالت انتظار بهترین شیوه پیوند و هم سویی و هم دلی با امام نهفته است، و غفلت از انتظار و معنای صحیح آن باعث بی خبری و بی احساسی نسبت به سوزها و شور های امام موعود است.

پاسخ به شبهات نوشته علی اصغر عرفانی


<;/div>
نویسنده » امین غلامی . ساعت 11:40 عصر روز جمعه 87 مرداد 4

انتظار، کیفیتی روحی است که مو جب به وجود آمدن حالت آمادگی است برای آنچه نتظار دارند، و ضد آن یأس و نومیدی است. هر چه انتظار بیشتر باشد آمادگی بیشتر است. اگر انسان، مسافری داشته باشد که چشم بهراه آمدن اوست، هر چه زمان رسیدن او نزدیک تر گردد آمادگی برای آمدنش فزونی می یابد. حالت انتظار، گاهی به پایه ای می رسد که خواب را از چشم می گیرد، چنان که درجات انتظار از این نظر تفاوت می کند، همچنین از حبّ و دوستی نسبت به آنچه را انتظار دارد تفاوت دارد. هر چه عشق به « منتظر » افزون باشد آمادگی برای رسیدن محبوب افزون می گردد و دیر آمدن و فراق محبوب دردناک می گردد، تا بدان جا که انسان منتظر از خود بی خود می شود و درد ها و سختی های دردآور و مشکلات سخت خود را در راه محبوب حس نمی کند.

موعود شناسی نوشته علی اصغر عرفانی

<;/div>
نویسنده » امین غلامی . ساعت 11:35 عصر روز جمعه 87 مرداد 4
لیست کل یادداشت ها
از آیات سوره قدر، چگونه وجود امام زمان استفاده می شود؟
امام مهدی برای اثبات وجودخود درعصر غیبت صغرا،چه تدابیری اندیشید؟
ملاک معیار انتصاب نوّاب اربعه چه بوده است؟
وضعیت سیاسی درعصر امام عسکری و ولادت حضرت مهدی چگونه بوده است؟
وظایف و مسئولیت های نوّاب اربعه چه بوده است؟
آیا خداوند و امامان برای غیبت امام (عج) زمینه سازی کرده اند؟
چگونه می توان با 313 نفر، دنیا را تسخیر کرد؟
فلسفه غیبت امام زمان (عج) چیست؟
عنصر صبر در تحقّق انتظار تا چه مقدار مؤثر است؟
آیا با حضور امام در بین مردم ممکن نبود ستمگران تسلیم او گردند؟
چرا با وجود فساد در جهان حضرت ظهور نمی کنند؟
چرا ما نمی توانیم خدمت امام زمان (عج) خود برسیم؟
ظرفیت کلی برای ظهور حضرت مهدی (ع) چیست؟
معنای «بقیة الله» که از القاب حضرت مهدی (ع) است، چیست؟
آیا گناهان شیعیان، سبب تأخیر در ظهور می شود؟
[همه عناوین(39)][عناوین آرشیوشده]
درباره نویسنده

انتظلر - وبلاگ تخصصی مهدویت | اللهم عجل لولیک الفرج

امین غلامی
برای تعجیل ظهور من – در هر موقعیت مناسبی – بسیار دعا کنید که در آن فرج و حل مشکلات شما خواهد بود. (امام زمان«عج»)

لوگوی ما
انتظلر - وبلاگ تخصصی مهدویت | اللهم عجل لولیک الفرج

آرشیو وبلاگ
لینک های روزانه
لینک های دوستان
پشتیبانی

پشتیبانی آنلاین :



پشتیبانی آفلاین :

آمار وبلاگ
کاربران آنلاین
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز: 10
بازدید کل :208828
تاریخ ساخت: 1387/5/5
Page Rank (پیج رنک ما در گوگل)
نمایش RSS
اشتراک در خبرنامه

نام:

ایمیل:

طراح قالب

امین غلامی

موسیقی وبلاگ

شما می توانید هنگام مطالعه و بررسی وبلاگ به موسیقی این وبلاگ هم گوش دهید

لینک دریافت موسیقی وبلاگ